Reklama w internecie aby była skuteczna musi być starannie zaplanowana i odpowiednio przygotowana. Największa przeglądarka internetowa Google proponuje kampanie reklamowe jak linki sponsorowane wyświetlające się jako pierwsze wyniki na stronie wyszukań po ustawionej tematyce lub konkretnych słowach kluczowych
Table of Contents
ToggleKampanie SEO vs SEM
Kampanie SEM budzą wiele kontrowersji, gdyż odpłatność za wyświetlenie nie do końca przekonuje, jednakże również odpłatność za kliki wzbudza podejrzliwość, zwłaszcza iż powszechne są etaty tak zwanych klikaczy reklam tego rodzaju. W zależności od oferty i firmy, jej profilu, branży linki sponsorowane mogą przynosić wymierne korzyści lub zupełnie nie wpływać na poprawę oglądalności strony www firmy klienta.
Kampanie linków sponsorowanych czym się charakteryzują
Linki sponsorowane w sieci występują również poza Google, jako odnośniki na serwisach tematycznych, pod tematycznymi artykułami na portalach ogólnopolskich lub branżowych oraz w postaci reklamy na forum internetowym. Sposobów na budowanie marki w internecie jest wiele, a linki sponsorowane to zaledwie jeden z mało skutecznych.
Firmy konkurują ze sobą na wielu płaszczyznach, jako że większość z firm posiada własne serwisy internetowe i prowadzi marketing swoich produktów i usług w sieci, tak tez popularne i potrzebne stało się pozycjonowanie stron www w przeglądarkach internetowych. Pozycjonowanie to nic innego jak walka o jak najwyższą pozycję w przeglądarce po określonych słowach kluczowych szukając.
Jak rozpocząć walkę o wysokie pozycje
Dobór słów kluczowych jest bardzo ważny, gdyż źle dobrane słowa mogą nie przysparzać klientów i odwiedzin stronie, serwisowi www. Im więcej słów kluczowych tym lepiej, jednak im jest ich więcej tym proces budowania wysokiej pozycji jest dłuższy i nie można spodziewać się efektów po dwóch, czy trzech miesiącach od startu strony lub pozycjonowania. Usługa pozycjonowania jest usługą zdalną, co jest ogromną korzyścią dla klienta, który może wynająć do tej usługi firmę z całego kraju, za to dla firm pozycjonerskich również ta forma jest korzystna, gdyż nie wymaga lokalu i nadmiernych kosztów prowadzenia działalności gospodarczej. Między innymi z takich powodów pozycjonowanie serwisów internetowych nie należy do usług kosztownych.