Chcesz zostać dziennikarzem portalu Wołów ? Pisać aktualności, wiadomości wywiady i budować soje portfolio dziennikarskie? Napisz do nas: biuro@zens.pl  tel: 533024116 A może jesteś świadkiem jakiegoś zajścia wydarzenia i chcesz się podzielić z innymi to też napisz! 

Jak usprawnić pracę na budowie? – Garść porad

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp
Jak usprawnić pracę na budowie? - Garść porad

Doba ma tylko dwadzieścia cztery godziny, pracownicy na budowie spędzają od około ośmiu do nawet dwunastu godzin, dlatego organizacja pracy jest nieodzownie najważniejszym elementem efektownego wykonywania powierzonych zadań przez pracowników.

Jak usprawnić pracę na budowie? – Garść porad

Zanim zajmiemy się kwestią organizacji pracy musimy zdać sobie sprawę z tego, że od pracy bardzo często mogą odciągać nas wszechobecne rozpraszacze. Cóż to takiego? Rozpraszacze to nic innego jak zajęcia niezwiązane z naszą pracą, ale za to skutecznie odwracające od niej naszą uwagę. Jednym z najczęstszych jest przeglądanie portali społecznościowych. To bezproduktywne zajęcie, które zajmuje przysłowiowe „dwie sekundy” w rzeczywistości potrafi przerodzić się w godzinę. Kolejnym rodzajem rozpraszacza są zbyt częste przerwy. Ucinane także tylko na chwilkę sumują się w kilka godzin i również wybijają pracowników z rytmu pracy. Takie przerwy to najczęściej bezsensowne gapienie się w przestrzeń, dlatego postaraj się, aby Twoi pracownicy mieli jedną, porządną, długą przerwę. W jej trakcie mogą zregenerować siły, zjeść posiłek czy w jakikolwiek inny sposób się odprężyć i zapomnieć na chwilę o swoich obowiązkach. Sprawniejszemu wykonywaniu pracy sprzyja porządek. Na budowie ciężko jest go zachować, ale w miarę możliwości staraj się, aby został utrzymany. Kiedy „diabeł coś ogonem nakryje” włącza się w pracownikach zmysł złości i zdenerwowania, a to może powodować spięcia na linii z innymi współpracownikami i skutkować wybiciem z rytmu pracy.

Na pozór nie jest tak ciężko zorganizować swoją pracę na budowie. Czasami wystarczy tylko kilka kroków, aby wszystko działało lepiej niż w szwajcarskim zegarku.

Pierwszym z nich jest wyznaczenie celów na dany dzień. Rozdziel umiejętnie zadania między swoich specjalistów, a pozwoli Ci to zapobiec wszechobecnemu chaosowi, gdzie każdy robi wszystko w gruncie rzeczy nie robiąc nic.

Kolejnym krokiem jest sprecyzowanie sposobu realizacji zadań i określenie czasu potrzebnego na ich wykonanie. Postaraj się omówić z każdą z grup odpowiedzialnych za dane zadanie metodę jej wykonania, nie bój się dać im swoich wskazówek.

Trzeci krok to stworzenie harmonogramu działań i kolejności ich wykonywania. Możesz nawet je rozpisać na kartce czy tablicy i odkreślać w momencie wykonania.

Następnym krokiem jest usunięcie wszystkich rozpraszaczy. Choć na budowie o to ciężko, postaraj się je zmniejszyć do minimalnego minimum.

Piąty krok, który zbliża nas do finiszu to ten, w którym należy monitorować efekty pracy i jej postępy. Nie daj się zwieść, ponieważ każdy z nas lubi bumelować od czasu do czasu. Postaraj się, aby Twoi pracownicy nie odkładali niczego na później.

Szósty krok to sumienność. Przypilnuj, aby Twoi pracownicy nie wykonywali powierzonych zadań byleby tylko zostały zrobione. Sumienność to pierwszy krok do sukcesu i nadal lepszy niż nadgorliwość. Te dwie należy rozróżnić.

Ostatnim krokiem jest wymaganie od samego siebie. Zanim zaczniesz wymagać od innych, zacznij wymagać od siebie, ponieważ to Ty jesteś motorem napędowym swojej drużyny.

Artykuł powstał przy współpracy z Baukrane
0 0 votes
Daaj ocenę
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x