Jak wiadomo budowanie zaplecza pod pozycjonowanie to bardzo czasochłonne zajęcie, które wymaga od budowniczego nie tylko dużo samozaparcia, wszak i również posiadacie odpowiedniej wiedzy oraz pomysłów na to jak to robić. W niniejszym opracowaniu postaramy się Wam podsunąć nieco pomysłów na to jak wykonywać swoje zaplecza pozycjonerskie. Zapraszamy do lektury!
Table of Contents
ToggleCo i jak?
Jak wiadomo bez linków nie da się dobrze wypozycjonować stron na bardziej konkurencyjne słowa i frazy kluczowe, ponieważ przy tak ogromnej konkurencji jest to po prostu niemożliwe. Dlatego jakże ważna jest dobrze przemyślana strategia budowania linków.
Jeśli chodzi o zaplecza to warto wspomnieć, iż powinny one charakteryzować się między innymi takimi cechami jak:
- Posiadające rozbudowaną strukturę – czyli takie, które po prostu stanowią samodzielnie funkcjonujące witryny, z których niejednokrotnie ktoś też ma konwersję umieszczając na nich reklamy Adsense;
- Posiadające zaplecza/mocno podlinkowane – zaplecze dla zaplecza? A jakże, przecież taka strona też powinna mieć jakieś wsparcie z zewnątrz;
- Różne adresy IP – najlepiej było by mieć za wzór – jedna domena, jeden hosting;
- Duża liczba domen;
- Ta sama tematyka;
- Merytorycznie poprawne treści, dużo artykułów o liczbie znaków min. 2400;
- W miarę możliwości na starych domenach;
- Zdobywanie dużego BL;
- Nie linkowane między sobą – tak, tego trzeba unikać.
Zatem jak stworzyć solidnie wyglądające zaplecze?
Do tego trzeba czasu i pieniędzy, to wszystko kosztuje, a czasy w których to na allegro można było kupić skrypty z wygenerowanymi bazami danych będącymi pożywką dla robotów Google bezpowrotnie minęły, jeśli ktoś uważa że tędy droga, to jest w błędzie i na pewno sukcesu nie osiągnie, natomiast ciężką pracą sporo może zdziałać. Jeśli zaś chodzi o kwestie techniczne to strony można budować na darmowych skryptach takich jak Joomla!, WordPress i tym podobne, treści jak wiadomo muszą być unikalne, cała reszta działań SEM musi być mocno zintegrowana i dzisiejsze opracowanie nie ma na celu aby się z tym tematem rozciągać, ponieważ przerasta ono zakres tematyczny, jednakże warto jest podkreślić fakt tego, że pod każdą tematykę należy postawić na tyle stron, na ile się da, ponieważ zaplecza nigdy za wiele, oczywiście tego z unikalnymi treściami i również podlinkowanego.
Podsumowanie
Niewątpliwie zbudowanie solidnego zaplecza SEO może zająć mnóstwo czasu i wymaga nieustannego późniejszego monitoringu. Nie da się ukryć, iż nie ma złotej zasady na czynności związane z pozycjonowaniem, ale można wskazać na ścisłe minimum jeśli chodzi o wymogi jakimi powinno się charakteryzować każde zaplecze pozycjonerskie.
W dzisiejszym opracowaniu wskazaliśmy Wam takie minimum i mamy nadzieję, że artykuł wyda Wam się być przydatny.
Przemysła Uliasz Artykuł przygotowany przez firmę SitePromotor specjalizującą się w SEO, tworzeniu stron i sklepów internetowych. |