Brak pokaźnych środków finansowych na działania reklamowe jest jednym z najważniejszych problemów, z jakimi borykają się początkujący przedsiębiorcy. Ba, znają to również właściciele firm funkcjonujących na rynku od wielu lat. Jeśli jesteś w podobnej sytuacji i trudno jest Ci wygospodarować czterocyfrowy budżet na działania reklamowe (w skali miesiąca), to musisz bardzo ostrożnie inwestować swoje skromne środki. Nigdy nie przeznaczaj ich na formy reklamy internetowej, które omawiamy w naszym poradniku.
Table of Contents
ToggleAdWords
Wielokrotnie wspominaliśmy na naszym blogu, że reklama AdWords jest bardzo droga i powinny się na nią decydować wyłącznie firmy dysponujące wysokim i stabilnym budżetem promocyjnym. Może to brzmieć niewiarygodnie, skoro Google nie narzuca żadnych limitów i każdy ma możliwość uruchomienia kampanii za darmo, nawet mając w kieszeni tylko kilka złotych.
Problem w tym, że niski budżet gwarantuje równie słaby efekt kampanii. Reklama AdWords, która jest prowadzona przy bardzo małych stawkach, jest zwyczajnie bez sensu, o czym przekonało się już wielu przedsiębiorców. Jeśli więc nie możesz sobie pozwolić na inwestowanie minimum 500-600 złotych miesięcznie (i to jest naprawdę minimum), odpuść sobie – na razie – AdWords.
Wideo
Formaty wideo są dziś bardzo modne, czemu też trudno się dziwić. Robią świetne wrażenie, także na przedsiębiorcach, którzy już wyobrażają sobie ten strumień klientów napływających po obejrzeniu świetnego filmu korporacyjnego czy viralowego. Nie tak szybko.
Wideo, owszem, może przynieść firmie wielkie korzyści promocyjne. Pod warunkiem, że zostanie wokół tego zbudowana cała strategia. A to oczywiście kosztuje i nie mówimy tutaj o kilkuset złotych.
Produkcja filmu, scenariusz, lektor, zakup mediów, tworzenie nowych materiałów – są to bardzo drogie działania, na które nie może sobie pozwolić przedsiębiorca ciułający każdy grosz. Z kolei publikowanie fatalnych, amatorskich filmów reklamowych, naraża markę wyłącznie na straty wizerunkowe.
Artykuły sponsorowane na największych portalach
Artykuły sponsorowane to świetny sposób na dotarcie do potencjalnych klientów. Trzeba tylko wiedzieć, gdzie je publikować. Kusi Cię, by skorzystać z oferty jednego z TOP 3 polskich portali ogólnotematycznych? To zrozumiałe – spodziewasz się bowiem świetnego efektu. To niestety nie jest wcale oczywiste.
Wspomniane portale umożliwiają opublikowanie praktycznie dowolnego artykułu sponsorowanego i nie biorą za to ogromnych kwot – spokojnie można się zmieścić w 1000 złotych. Pamiętaj jednak, że artykuł momentalnie zginie w potoku innych treści, a po maksymalnie 7 dniach zostanie przeniesiony do archiwum, gdzie nikt go więcej nie znajdzie.
Taka promocja jest niewspółmiernie droga do spodziewanych efektów. Lepiej jest więc podzielić budżet i opublikować serię artykułów na mniej popularnych, za to lepiej skonkretyzowanych portalach.
Będziemy konsekwentni w naszych poradach: jeśli masz bardzo ograniczony budżet na promocję, to skup się na zadbaniu o profesjonalny wizerunek marki (strona internetowa, identyfikacja wizualna), a to, co ewentualnie zostanie, inwestuj w content marketing. Jest to najtańsza spośród najskuteczniejszych strategii reklamowych.
Soluma.pl, Andrzej Wiśniewski Artykuł przygotowany przez agencję interaktywną Soluma – produkcja stron www, marketing, studio graficzne. |