Chcesz zostać dziennikarzem portalu Wołów ? Pisać aktualności, wiadomości wywiady i budować soje portfolio dziennikarskie? Napisz do nas: biuro@zens.pl  tel: 533024116 A może jesteś świadkiem jakiegoś zajścia wydarzenia i chcesz się podzielić z innymi to też napisz! 

Wyposażenie sklepów kreuje wizerunek

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp
Wyposażenie sklepów kreuje wizerunek

To, jak postrzegany jest dany sklep, wynika również z tego, jak jest urządzony. Jak wykreować pozytywny wizerunek sklepu dzięki jego wyposażeniu?

 

Droga do zysków czerpanych z prowadzenia sklepu detalicznego rozpoczyna się już w momencie projektowania jego wyglądu. Niestety, nadal wielu sprzedawców nie zwraca dużej uwagi na estetykę oraz funkcjonalność przestrzeni, w której prowadzony ma być handel. Przemyślany projekt to nie tylko łatwiejsze urządzenie przestrzeni – to również szansa na przyciągnięcie wielu nowych klientów i zachęcenie ich do zakupów.

 

Liczy się elastyczność i dopasowanie do potrzeb

Najważniejsze to dobranie wyposażenia sklepowego dopasowanego do potrzeb danego sklepu oraz uzyskania maksymalnej elastyczności. Meble dobiera się zatem nie tylko do dostępnej przestrzeni pod kątem wymiarów, ale również do rodzaju asortymentu oraz sposobu jego prezentacji.

Współczesny klient ceni sobie łatwą dostępność produktów, dlatego warto zadbać o to, aby były one na wyciągnięcie ręki. Każdy produkt powinien być także odpowiednio zaprezentowany, a wszystkie z nich powinny być uporządkowane, aby znalezienie tych właściwych było jeszcze prostsze w gąszczu różnych ofert.

 

Nawet mały sklep może być wygodny

Niezależnie od tego, ile przestrzeni sklepowej jest do dyspozycji, może być ona wykorzystana optymalnie. Odpowiedni układ mebli sklepowych, kolorystyka, wykorzystane materiały, wzornictwo – to wszystko pozwala na wykreowanie pozytywnego wizerunku sklepu oraz poprawę doświadczeń zakupowych konsumentów.

Jeśli chodzi o styl aranżacji wnętrz, można dopasować go także do oczekiwanych rezultatów – aktualnie popularne są zarówno te tradycyjne, jak i nowoczesne style.

Meble sklepowe można obecnie zakupić w wielu wariantach do wyboru – wykonane z drewna naturalnego, materiałów drewnopochodnych, metalu czy tworzywa mają za zadanie zapewnić odpowiednią przestrzeń do ekspozycji towarów.

Oprócz nich zastosować można także inne wyposażenie, na przykład:

  • uchwyty
  • haczyki
  • stoliki
  • ekspozytory

Nie potrzeba przy tym pomocy ekspertów – projekt sklepu można przygotować samemu, nawet na kartce papieru, biorąc pod uwagę różne ustawienia mebli we wnętrzu. Należy przy tym zadbać o właściwą przestrzeń do ruchu, który może być kierowany dzięki rzędowemu ustawieniu mebli albo nieograniczony, gdy będą one pozwalały na obranie różnych dróg przez konsumentów.

Czego unikać podczas aranżacji sklepu?

Oczywiście, przy dobieraniu mebli należy pamiętać o tym, żeby nie doszło do sytuacji, w której przestrzeń stanie się mało efektywna i wygodna w używaniu przez klientów.

Przede wszystkim należy unikać sytuacji, w której powierzchnia sklepu staje się nadmiernie zagracona zbyt dużą liczbą wyposażenia. Wówczas może wpływać to negatywnie na konsumentów, którzy będą odbierali sklep jako nieuporządkowany, nieposprzątany, a tym samym będą rzadziej decydowali się na zakupy. Gęsto ustawione regały oraz inne meble sklepowe również nie zachęcają do ich kontynuowania.

Także błędem jest brak kategoryzacji produktów. Jeśli na półkach znajdują się produkty różnych typów, pomieszane ze sobą, wówczas znalezienie tych odpowiednich może być bardzo trudne, a tym samym klient może po prostu zrezygnować z zakupów, ponieważ nie jest w stanie znaleźć tego, co będzie mu potrzebne.

Kiedy warto skorzystać z pomocy ekspertów?

Jeśli jednak samodzielne przygotowanie atrakcyjnej i funkcjonalnej przestrzeni handlowej nie jest łatwe, warto pomyśleć o skorzystaniu z pomocy ekspertów w tej właśnie dziedzinie.

Aktualnie można uzyskać ją również od firm zajmujących się dostawą wyposażenia sklepów – ich pracownicy mogą wówczas pomóc w przygotowaniu optymalnego projektu wnętrza, a następnie mogą także doradzić, jakie meble sprawdzą się wtedy najlepiej.

Zatem odpowiedni dobór, a następnie ustawienie mebli sklepowych jest kluczowe nie tylko dla komfortu zakupów, ale również wspiera tworzenie jego pozytywnego wizerunku w oczach klientów. Dzięki temu zakupy będą dla nich jeszcze przyjemniejsze i będą oni częściej decydowali się na powrót do sklepu.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Brand Creation z Krakowa.

0 0 votes
Daaj ocenę
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x